8 Şubat 2016 Pazartesi

Füssen

Füssen / Münih

Romantik yolun sonu ve Kral Ludwig'in hazinedeki tüm parayı harcayarak yaptırdığı, Disney dünyasına ilham kaynağı olan Neuschwanstein Şatosunu ne zamandır oğlumla görmek istiyorduk. Paskalya tatilini fırsat bilip Münih'e aldığımız biletlerimizle gittik. Uçaktan inince havaalanı tren istasyonundan Münih Hauptbahnhof'a geçip ordan tren saatimizi beklerken kahve ve pastalarımızı götürdük. En ucuza nasıl gidilir diye araştırırken Bayern bölgesinde aldığınız bilet ile gün boyu şehir içi ve dışı ücretsiz ulaşım sağlandığını öğrenip biz de aynı yöntemi kullanalım dedik. Biz iki kişi Münih havaalanından Füssen'e kadar 28 Euro'ya seyahat ettik. 2 saate yakın sürüyor. Mesafe çok uzak olmasada köyler birbirine çok yakın ve tren çok sık duruyor. Manzara inanılmaz baka baka giderken saatin nasıl geçtiğini insan anlamıyor.

İstasyona vardığımızda yürüyerek otelimize ulaştık. Yalnız belirtmeden geçemeyeceğim, Füssen diğer Alman şehirlerine göre hem konaklama, hem yeme içme, hem alışveriş için pahalı. Yaz ayları nasıldır bilmiyorum ama nisan ayında akşam saat 18'den sonra açık hiç bir yer kalmıyor. Bu tip küçük yerlerde oteli seçerken alt katında restaurantı olmasına dikkat ediyorum, zira aç kalma ihtimali yüksek. Buna rağmen bir akşam kimse gelmeyince restaurantı kapamışlar, "bizi aç bırakmayacaksınız herhalde" dedim ve mutfaktan peynir ekmek sosis tabağı hazırlayıp verdiler bizde odada yedik. Cuma akşamları şehir daha hareketli.

Neuschwanstein
Asıl amacımız Hohenschwangau Kalesi ve Neuschwanstein Şatosu olduğundan gitmeden evvel internetten giriş biletlerimizi almıştım. Almanların harika ulaşım ağı ile şehir içi otobüsüne binip 10 dakikada Schwangau bölgesine vardık. Bilet ofisinde internetten bilet alanlara ayrılmış yerlerden bileti onaylatıp rehberli gezimizin saatini kaçırmamak için hızlıca Hohenschwangau'a çıktık. Bilmeyenler için söyleyeyim, Hohenschwangau bir tepede, Neuschwanstein başka bir tepede. Arada ulaşımınızı sağlayacak sadece 2-3 fayton var ama fayton kuyruğu beklerken giriş saatini kaçırma ihtimaliniz çok yüksek. Tabana kuvvet, çok hızlı hareket etmek gerekiyor. Araba ile gelseniz bile yukarı çıkışa izin yok. Biz Hohenschwangau turu biter bitmez saati kaçırmamak için karları aşarak yokuş yukarı 40 dakikada dilimiz dışarıda hızlı hızlı çıktık. Giriş saatinden 5 dakika önce vardık ve biraz soluklandık.
Bütün odaları gezdirmeselerde görülmesi gereken yerleri gördük, hayran olmamak mümkün değil. Her şey ismi gibi Kuğu'dan. Ludwig'in boyu 1.90 üzerinde olduğu için kapı kollarını epey bir yukarıda yaptırmış, hemde kuğulu. Wagner ile olan yakın arkadaşlığının etkileri şatoda var. Konserler veren Wagner için salon akustiği bile ayarlanmış. Boşuna masal şatosu demiyorlar
hak etmiş gerçekten.
Hohenschwangau
Hayran hayran dışarı çıktık, önce yemek yedik sonra Kral Ludwig'in bu büyük tutkuyla yaptırdığı şatoyu inşaat halinde izlemek için özel yaptırdığı ve annesinin ismini verdiği Marienbrücke'ye gittik. Gerçektende Şatoyu en iyi gören nokta. Gidiş için orman içinden devam ediliyor ve sizi yönlendiren tahta tabelalar var. yokuş aşağı kestirme yol bulduk ama inişimiz yerler buz olduğundan epey uzun sürdü.
O kadar yorulmuşuz ki Wiesenkirche'yi görmek için taksiciyle anlaştık, bizi götürüp bekledi ve sonra da otelimize bıraktı. Hem soğuk, hem kar, hem güneş hem de o tepeden o tepeye tırmanmak bizi epey yordu doğrusu.
Wiesenkirche
İlk gittiğimiz gün avuç içi kadar olan Füssen'i dolaştığımızdan rotamızı Münih'e çevirdik. Münih Teknik Üniversitesini gezdikten sonra oradan yürüyerek Marienplatz'a geçtik. Marienplatz'a varmadan Odeonplatz'da herkesin çimlere yayıldığını görünce bizim neyimiz eksik dedik biz de sandviçlerimizi çimlerde yedik. Marienplatz'da biraz dolanıp Wörners'de kahvelerimizi içtik. Münih'i daha önce de gidip gezdiğimiz için çok geç olmadan Füssen'e geri döndük.
Ertesi gün geç gotik dönemin illüzyon ressamlarının süslemiş olduğu kaleye bilet alıp içini gezip şehre tepeden bakmaya gittik. Etrafta kuş sesleri ile dolaşıp kahve içip biraz alışveriş yaptık.
Füssen'e giderseniz Hohenschwangau'da hala sakladıkları, bozulmasın diye tuzladıkları ismini kraldan alan ekmek var, Ludwig. Füssen'deki tüm pastahanelerde satılıyor mutlaka tadına bakılmalı. İstanbul'da da Kral Ludwig diye satılıyor ama hiç alakası yok. Etkileyici diğer şey ise Kale ve Sarayı gezerken tablolardaki savaşı anlatan resimlerde kan olmaması. Eee romatik dönem olduğundan vahşet görüntülerinde kan yokmuş :))

Spitalkirche

Alpsee (az ilerisi Avusturya Tirol)

Füssen sokaklarından

Sn. Mang kilisesi

Lechfall
şato iniş yolu
Ludwig inşaatı teleskopla bu pencereden izliyormuş

Odeonplatz
Münih İstasyon
Münih
Trenle geçerken
König Ludwig Ekmeği
o kadar tırmanmışım her açıdan çektim şatoyu